Què és el Crèdit de Síntesi?

És un conjunt d’activitats d’ensenyament-aprenentatge que té com a finalitat comprovar el grau d’assoliment dels objectius establerts en les diverses àrees curriculars.
S’avaluarà de manera integradora essent una dada més en el conjunt de l’avaluació de l’alumne/a.

L’equip de professors programa un seguit d’activitats interdisciplinàries relacionades amb les diferents àrees del currículum comú de l’alumne/a. Amb aquestes activitats es pretén provocar una sèrie de situacions en què l’alumne/a, sota l’assessorament d’un tutor/a, aplicarà de manera pràctica CONEIXEMENTS I HABILITATS adquirits al llarg del curs, per tal de crear solucions als problemes plantejats.
Aquest conjunt d’activitats es realitzarà en grup i individualment durant un període de sis dies, en què l’alumne/a dedicarà totes les hores lectives. Dins d’aquest període s’inclou, en el nostre cas, una estada de tres dies fora del centre per tal de realitzar un treball de camp.

Objectius Generals del Crèdit de Síntesi.
El conjunt d’activitats dissenyades permet avaluar el nivell d’assoliment de les capacitats referides als objectius generals d’etapa.
Més concretament:
1. Expressar-se correctament de forma oral i escrita.
2. Mostrar habilitat de recerca, anàlisi i processament de la informació
3. Interpretar informació de diverses fonts.
4. Demostrar concentració i capacitat de síntesi.
5. Treballar en equip amb la intenció de planificar, realitzar i concloure de forma acurada les activitats.
6. Mostrar actitud de respecte vers l’entorn natural.
7. Valorar el treball autònom i creatiu.
8. Saber prendre decisions valorant els diferents punts de vista
9. Manejar amb soltesa instruments informàtics d’ajut a la redacció i a la impressió.
10. Integrar els coneixements adquirits al llarg de tot el curs en la realització de les diverses tasques.
11. Manifestar respecte i tolerància en la comunicació de les idees i les persones i posar l’esperit de cooperació en la realització de les activitats per tal d’optimitzar els resultats.
L’objectiu principal de l’avaluació és comprovar el grau de maduresa assolit per l’alumne/a al llarg del curs. Per això en la valoració del crèdit de síntesi tenen més incidència els continguts procedimentals i actitudinals que els conceptuals.

Avaluació
No es tracta d’avaluar el Crèdit de Síntesi àrea per àrea sinó de fer-ho d’una manera interdisciplinar i globalitzadora.
L’Avaluació la dividim en quatre apartats:
A. Avaluació de les activitats de preparació
B. Avaluació de les activitats de realització.
C. Avaluació de les activitats de conclusió (mural, dossiers de grup i exposicions)
D. Avaluació de la memòria i de la carpeta personal de l’alumne/a
.