( Objectius Generals del Curs )
____________________________________________________________________________________________________________
1. Objectius de
la matèria d’Economia
Objectius Generals
L’alumne/a,
en acabar el cicle, ha de ser capaç de:
1. Identificar els agents socials, les seves
relacions i els valors que conformen un sistema econòmic, analitzant les
similituds i les diferències del sistema d’economia del mercat amb altres
sistemes i formant-se així un judici personal i raonat, reconeixent el seu
propi paper com a agents econòmics actius.
2. Conèixer els conceptes bàsics que permetin
establir relacions d’interdependència entre els fets econòmics significatius i
el context social, polític i cultural en què ocorren, i la seva aplicació a
problemes i a situacions quotidianes.
3. Comprendre els trets estructurals i
conjunturals més característics de la situació i les perspectives de l’economia
espanyola, analitzant els avantatges i els inconvenients de la seva integració
en el context econòmic internacional.
4. Utilitzar tècniques elementals de
tractament i representació de dades sobre l’economia de Catalunya, d’Espanya,
d’Europa o d’altres països del món, per tal d’analitzar l’estructura i
l’evolució d’aquestes economies, així com les relacions que estableixen entre
si.
5. Mostrar una actitud crítica i solidària en
la valoració de determinades mesures de política econòmica, essent conscient
com les decisions impliquen l’elecció entre objectius en part contradictoris;
com són reflex d’interessos econòmics i polítics diversos; i com imposen costos
i beneficis als diferents sectors de la població.
6. Analitzar i valorar críticament les
repercussions del creixement econòmic sobre el medi ambient i la qualitat de
vida de les persones, així com sobre el diferent grau de desenvolupament entre
regions o països.
7. Utilitzar els coneixements adquirits per
exercir amb autonomia i responsabilitat el seu paper de consumidor de béns i de
serveis, reflexionant sobre la influència que les tècniques estimulants del
consum tenen en la seva presa de decisions.
8. Interpretar i avaluar críticament els
distints missatges, dades e informacions que apareguin en els mitjans de
comunicació social sobre els problemes econòmics actuals referits a l’àmbit
local, regional, nacional e internacional, establint relacions entre els
mateixos, comunicant les seves opinions amb arguments precisos i coherents i
acceptant altres punts de vista com a via d’enteniment i d’enriquiment
personal.
©
Editorial Mc Graw-Hill
____________________________________________________________________________________
[ Principal
] [ Enrere
]
* Professor del Departament d'Economia i Organització d'Empresa de l'ESCOLA PIA de Terrassa.