( Objectius Generals del Curs )

[ Principal ] [ Enrere ]

____________________________________________________________________________________________________________

1. Objectius de la matèria d’Economia

Objectius Generals

L’alumne/a, en acabar el cicle, ha de ser capaç de:

1.   Identificar els agents socials, les seves relacions i els valors que conformen un sistema econòmic, analitzant les similituds i les diferències del sistema d’economia del mercat amb altres sistemes i formant-se així un judici personal i raonat, reconeixent el seu propi paper com a agents econòmics actius.

2.   Conèixer els conceptes bàsics que permetin establir relacions d’interdependència entre els fets econòmics significatius i el context social, polític i cultural en què ocorren, i la seva aplicació a problemes i a situacions quotidianes.

3.   Comprendre els trets estructurals i conjunturals més característics de la situació i les perspectives de l’economia espanyola, analitzant els avantatges i els inconvenients de la seva integració en el context econòmic internacional.

4.   Utilitzar tècniques elementals de tractament i representació de dades sobre l’economia de Catalunya, d’Espanya, d’Europa o d’altres països del món, per tal d’analitzar l’estructura i l’evolució d’aquestes economies, així com les relacions que estableixen entre si.

5.   Mostrar una actitud crítica i solidària en la valoració de determinades mesures de política econòmica, essent conscient com les decisions impliquen l’elecció entre objectius en part contradictoris; com són reflex d’interessos econòmics i polítics diversos; i com imposen costos i beneficis als diferents sectors de la població.

6.   Analitzar i valorar críticament les repercussions del creixement econòmic sobre el medi ambient i la qualitat de vida de les persones, així com sobre el diferent grau de desenvolupament entre regions o països.

7.   Utilitzar els coneixements adquirits per exercir amb autonomia i responsabilitat el seu paper de consumidor de béns i de serveis, reflexionant sobre la influència que les tècniques estimulants del consum tenen en la seva presa de decisions.

8.   Interpretar i avaluar críticament els distints missatges, dades e informacions que apareguin en els mitjans de comunicació social sobre els problemes econòmics actuals referits a l’àmbit local, regional, nacional e internacional, establint relacions entre els mateixos, comunicant les seves opinions amb arguments precisos i coherents i acceptant altres punts de vista com a via d’enteniment i d’enriquiment personal.