ECONOMIA I ORGANITZACIÓ D’EMPRESA
|
O B J E C T I U S T E R M I N A L S
1. Descriure
l’empresa com una organització que ha estat creada per assolir unes finalitats
concretes, identificar els factors més destacats de l’entorn (mercat,
clientela, proveïdors, conjuntura econòmica, institucions, marc legal, canvis
tecnològics) i analitzar la influència que tots i cadascun d’ells exerceixen en
el seu funcionament.
2. Analitzar
l’empresa com un conjunt d’àrees d’activitat interrelacionadesi identificar les
repercussions que les decisions preses en un àrea provoquen en les altres.
3. Descriure
el procés de presa de decisions en la determinació de la localització d’una
empresa, i classificar els diferents tipus d’empresa en funció de la seva
dimensió, de la forma jurídica, del sector econòmic on realitza la seva
activitat i de la propietat del capital social.
4. Aplicar i executar el procés de presa de decisions en
simulacions senzilles i en l’àmbit de les diferents àrees funcionals de
l’empresa.
5. Identificar, en
casos concrets d’empreses, la seva estructura organitzativa i representar-la
gràficament.
6. Aplicar la tècnica comptable de la partida doble a
les operacions més habituals d’una empresa comercial utilitzant comptes
normalitzats del PGC.
7. Elaborar i analitzar balanços i comptes de pèrdues
i guanys, de manera que permeti, per a casos senzills, conèixer i interpretar
l’estat econòmic i financer de l’empresa, tot valorant la informació que
proporciona la comptabilitat.
8. Descriure la logística com a sistema d’organització i
control del flux de materials que inclou i interrelaciona les activitats de
proveïment, emmagatzemament i producció.
9. Determinar els costos d’emmagatzemament que l’empresa
ha de suportar i analitzar la problemàtica derivada de la gestió de magatzems.
10. Determinar, mitjançant casos senzills, la comanda
òptima i l’estoc de seguretat, tot valorant la seva importància en la gestió
dels magatzems.
11. Descriure
l’activitat productiva de l’empresa com un subsistema empresarial, amb entrades
(factors productius) i sortides (producte), i relacionades entre si mitjançant
la funció de producció.
12. Determinar, per a casos senzills, la quantitat a
produir d’un producte considerant la capacitat productiva de l’empresa i la seva
política d’estocs.
13. Calcular i classificar els principals tipus de
costos, i diferenciar entre despesa, cost i cost d’oportunitat.
14. Determinar, per a casos senzills, i per a empreses
concretes, el seu mercat, el mercat potencial, la quota de mercat, la demanda
total i la demanda d’empresa.
15. Descriure l’activitat comercial de l’empresa, les
funcions i els objectius del departament comercial i la seva relació amb
l’activitat productiva i/o de proveïment.
16. Calcular el preu de venda d’un producte o servei
(considerant el seu cost, el preu fixat per la competència i la sensibilitat
dels consumidors a les variacions del preu), el marge comercial, la
rendibilitat d’un producte i el punt mort o llindar de rendibilitat d’una
empresa, tot interpretant-ne els resultats.
17. Assenyalar les característiques dels diferents
mètodes de comunicació o promoció de l’empresa.
18. Assenyalar les
característiques principals dels diferents canals de distribució a disposició d’una
empresa, i proposar el més convenient en funció de les característiques dels
productes i de l’empresa.
19. Decidir la política de producte més convenient per a
una empresa considerant les seves característiques.
20. Aplicar, en casos senzills, els criteris de
selecció d’inversions del VAN i TIR, interpretant-ne els resultats i
reflexionant sobre les diferències que provoquen aquests criteris en la
selecció d’inversions.
21. Determinar, per a casos senzills, el capital
mínim que necessita una empresa i analitzar la seva relació amb el període
mitjà de maduració.
22. Descriure i classificar les fonts de finançament
i les inversions d’una empresa, establint la correspondència entre inversions i
finançaments.
23. Identificar les característiques que ha de presentar
una gestió eficient dels recursos humans de l’empresa i els objectius
prioritaris en aquest àmbit de gestió.
24. Dissenyar un petit projecte empresarial
(establint els objectius i els criteris d’actuació), planificar-lo
(temporitzant les etapes del treball i els mitjans necessaris) i portar a terme
les tasques que s’han planificat.
25. Analitzar, en casos concrets d’ empreses, la seva
organització, l’estil de direcció, el tipus de clientela, el conjunt de
proveïdors, l’estructura financera, i l’estructura econòmica, i els possibles
conflictes entre els objectius d’aquestes àrees funcionals.
26. Manifestar iniciativa personal, capacitat
organització i eficiència en els treballs i tasques realitzades individualment
i col·lectivament aportant idees, prenent decisions i valorant el treball ben
fet.
27. Mostrar una actitud crítica envers els principals
problemes produïts per l’activitat productiva de l’empresa sobre el medi
ambient i conèixer les solucions pràctiques més significatives per tractar-los,
i també els seus efectes econòmics i socials.
28. Habituar-se a fer consultes via Internet, bibliogràfiques,
documentals o personals per tal d’aclarir dubtes o solucionar problemes i trametre
les respostes de manera intel·ligible usant un vocabulari tècnic adient.
29. Mostrar interès pels canvis que suposa en la
dimensió i l’organització de l’empresa l’impacte de les noves tecnologies de
comunicació i la globalització de l’economia.